петък, февруари 10, 2012

15 "причини" да си остана в България

Ето защо предпочитам България пред останалите държави. Не само защото е милата ми татковина, не само защото тук съм се родила и израсла. Тя ми дава такива "привилегии", каквито няма никъде другаде по света!
                                                      1. Хипократови клетви
Обожавам Здравната реформа и Здравната каса. Милея да  ме разкарват през девет кабинета в десети, само за да ми кажат, че имам „лек сезонен вирус” и да ми връчат рецепта с лекарства, поглъщащи половината ми заплата. Ако имам нужда от операция, най ми е хубаво ЗК да не я поема, а да се налага да събирам дарения чрез социални мрежи и трогващи призиви по националните телевизии.





                                                      2. Хора, пътища, автомобили
Искам да троша новите си токчета в разядените павета и да  ремонтирам бронята на колата си през седмица, заради пленителните кратери, които зеят по пътищата ни. Държа да плащам за винетка, данък за колата и всякакви други пътни данъци, а пътищата да си остават все така разнебитени. Добре, де – от време на време може да идва някоя ВИП персона от чужда страна, за да позакърпват поне главните артерии.





                                                      3. Напред, науката е слънце!
Харесва ми да уча четири или пет години в държавен университет, да пълня гушите на професорите, като си купувам техните учебници, а те да ме учат по програмата, по която сами те те са учили преди 30 години. Накрая да ме скъсат на държавния изпит, не защото не съм подготвена със знания, а с...пари. Не е за подценяване и екстрата дипломата ми да не бъде признавана в повечето чужди държави!





                                                     4. Трудът краси човека
Прекрасно е да не мога да си намеря работа по специалността, а да мия подове или да продавам хот дог за стотинки на час. Нищо, че съм учила за ядрен физик или адвокат. Важното е, че все пак ще има с какво да преживявам. Приятно ми е работодателят ми да се държи с мен като с говедо, а ако реша все пак да му противореча, да ме уволни, защото за моето място чакат поне още 25 души.











                                                      5. Най-добрият приятел на човека

Одобрявам насилието над животни и безхаберието към  бездомните такива. Денят ми не е пълен, ако не ме подгони бясно безстопанствено куче или ако не видя размазана на асфалта котка. Подкрепям с две ръце умните решения на правителството за мизерните приюти и безразборното евтаназиране на животни. А и само тук можеш да накълцаш кучето си и дори да не те глобят!





                                                    6. Прави си сметката
Приятно ми е непрекъснато да се тревожа дали заплатата ще  ми стигне, за да си платя сметките за ток, парно, вода, телефон и дали евентуално ще ми остане някой лев, за да ям поне един път на ден. Още по-чудесно е да имам и заем от банката, взет по принуда, който едва смогвам да изплащам заради обаятелните им  чудовищно високи лихви. Ако пропусна вноска, силно държа да тръгнат да ме съдят от банката. Да ям разделно - днес месо, вдругиден пък сирене и кашкавал.



                                                     7. Нека бъде лято
Искам всяка година да правя избор дали да отида за 5 дни на  море през лятото или да ремонтирам колата/пералнята/хладилника. Ако все пак избера почивката, истинско удоволствие ми доставя да ми режат главата от кръста в заведенията по родното Черноморие и задължително да се сдобия с хранително натравяне или поне с някоя кожна екзема от мръсната вода.





                                                      8. Ой, тигре, тигре...
Страхотно е баровете и ресторантите да са пълни с мутри и  кифли, които да ми скапят вечерта като ме притесняват или се заяждат с мен. Отвсякъде да звучи бесна чалгия и да се подрусва силикон пред очите ми. Обичам да чувам сочни псувни и шумни просташки наздравици. Но най-вече държа да се натровя от 50 гр уиски, за което съм платила от 6 до 10 лв.







                                                      9. Мама, татко и аз
Харесва ми държавата да има арогантно и безчовечно отношение към младите майки и да им отпуска смешни пари за отглеждането на техните деца. Чудесно е, че  всяка млада двойка  се чуди с години дали да има дете и дали може да си позволи финансово отглеждането му. Многодетните семейства не са на почит, а приемани с укор и насмешка.





                                                      10. Малка спретната къщурка
Окото ми радват хилядите бездомни, живеещи по гарите или в  кашони. С трепет следя новините, когато се разказва за клета женица, изгонена от дома си по нелепи обстоятелства и която е принудена да живее в палатка пред блока си, заедно с невръстните си 3 деца. А имотната мафия и нейното НЕнаказване са едно от чудесата на милата ми държава.







                                                      11. Кажи, баба "Тенк ю"
Обожавам безхаберието към възрастните хора. Радост за окото ми е ровещата в кофите за парченце хляб пенсионерка. Харесва ми как възрастните хора продават картофи или цветя на улицата, за да преживеят. Мизерните им пенсии, които стигат за два хляба и 5 кофички кисело мляко са връх! А увеличаването на пенсионната възраст е най-умното решение на правителството ни! Изобщо цялата пенсионна реформа е жестока! Буквално...


                                                    12. Рома ле, джавале
Влюбена съм в малцинствата (които много скоро съвсем няма да са такива) и непрекъснатите апели за тяхното  интегриране. Допада ми, че са неуки, мързеливи и живеят на мой гръб. Похвално е, че всички държавни помощи са за тях, а мен никой не ме пита дали тази вечер имам какво да сложа на масата си. Страхотно е, че крадат и убиват и никой не ги наказва. Най-забавно ми е обаче, когато заради тях избухне етнически конфликт в страната.



                                                     13. Родната полиция ни пази
Повече от идеално е полицията да се състои в по-голямата си част  от малоумници, които са предозирали с „Полицейска академия” и не могат да вържат смислено изречение. Хубаво е да не можеш да разчиташ на тях за помощ или защита, но пък да си сигурен,че могат да те арестуват погрешка и да те пребият жестоко ей така за спорта. Одобрявам начина, по който се кланят на лошите с пари и не ги закачат, а с дребните джебчии се държат като с терористи от световна класа.





                                                      14. Борисов, Цветанов, Дянков и сие
България не би била същата без тези народни будители и защитници  на човешките права. Добре,че е Дянков да ни научи на спестовност и правилно управление на бюджета, Цветанов да арестува лошите или невинните, а Борисов да ни построи магистрали. Хубаво ми е да ме управляват 240 маймуни, за които е по-важно да си купят лимузина, отколкото народът да е добре.



                                                      15. Коза Ностра
Естествено, че ми е драго да живея в мафиотска държава, в  която властват Картофа, Репата и Трактора. Драго ми е всеки ден да взривяват заведения и автомобили и да трепят журналисти, дръзнали да се поровят в подземните тайни. Приятно ми е да знам, че всичко е мафия - ЧЕЗ, Топлофикация, мобилните оператори. Приятно е мутрите да убиват и крадат, а прокуратурата да им се лендзи и покланя.







Не мога да се разделя с нито една от „привилегиите”, които ми предлага милата ми родина България. Майната ви, Англия, майната ви, САЩ! Аз тук си имам всичко, което вие си нямате и само можете да сънувате!








   


1 коментар:

Ако нямаш какво хубаво да кажеш, просто замълчи :)